loading...
تورنادو
hossein بازدید : 155 جمعه 28 آبان 1389 نظرات (0)

سریال قهوه تلخ مهران مدیری

مهران مدیری خطاب به مردم گفت: ما که همیشه همدیگر را دوست داشته‌ایم و من همیشه عاشق‌تان بوده‌ام یک خواهش از شما دارم و آن این است که جان من (مدیری این عبارت جان من را سه بار تکرار کرد) نسخه کپی این سریال را از کسی نگیرید و یا از کسی نخرید. حتی در خانواده و حتی در بین خواهر و برادرها.
گزارش آفتاب: مدیری معضل کپی کردن آثار هنری را معضلی دانست که همیشه در این سال‌ها گریبانگیر آثار موسیقیایی و دیگر آثار هنری محصولات شبکه نمایش خانگی بوده است.

با انتشار اولین قسمت‌های قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی، مهران مدیری در سخنان جالبی، توضیحاتی درباره ساخت این مجوعه داد.

به گزارش پارس‌توریسم، قبل از پخش قسمت نخست قهوه تلخ، مهران مدیری خطاب به مردم بابیان اینکه دلم خیلی برای شما تنگ شده، توضیحاتی درباره ساخت این سریال ارائه می‌دهد.

به گفته مهران مدیری از حدود ۱۴ ماه قبل پیش تولید وتولید این سریال شروع شده و با گروهی متشکل از ۲۵۰ نفر و با ساخت دکورهای بسیار عظیم و با دوخت صدها دست لباس و گریم‌های بسیار سنگین این مجموعه ساخته شده است .به گفته مدیری این مجموعه ۳۵ بازیگر اصلی دارد ودر واقع یک کمدی تاریخی است.

این کار گردان وبازیگر مطرح تلویزیون درادامه بااشاره به اینکه قهوه تلخ هفته در سه قسمت و در یک بسته‌بندی شیک عرضه خواهد شد، گفت: هدایای بسیار نفیسی شامل ۶ دستگاه آپارتمان با وسایل کامل به همراه صدها هزار جایزه نقدی از جمله جوایز مجموعه قهوه تلخ است.

وی ادامه داد:

گروه بزرگی مدت‌های زیادی برای آن زحمت کشیده‌اند و پوست‌شان کنده شده و با ذوق‌وشوق و با هزینه بسیار سنگینی، تلاش کرده‌اند این مجموعه ساخته شود و با این همه زحمت کپی کردن این مجموعه انسانی نیست و زحمت همه افرادی که برای ساخت آن تلاش کرده‌اند به هدر می‌رود.

من خیلی بلد نیستم هدیه تبلیغ کنم و یا راجع به آپارتمان صحبت کنم ولی چون این مجموعه یک محصول فرهنگی است به خودم اجازه دادم که درباره هدایای آن و آپارتمان صحبت کنم.

جان من کپی نخرید

مهران مدیری درادامه سخنان خود خطاب به مردم گفت: ما که همیشه همدیگر را دوست داشته‌ایم و من همیشه عاشق‌تان بوده‌ام یک خواهش از شما دارم و آن این است که جان من (مدیری این عبارت جان من را سه بار تکرار کرد) نسخه کپی این سریال را از کسی نگیرید و یا از کسی نخرید. حتی در خانواده و حتی در بین خواهر و برادرها.

مدیری افزود:حتی اگر پسرخاله یا دختر عمو بگوید که یک کپی از این سریال (قهوه تلخ )را به ما بده بگویید نه و بگو یید برو از سر کوچه بخر.

مدیری معضل کپی کردن آثار هنری را معضلی دانست که همیشه در این سال‌ها گریبانگیر آثار موسیقیایی ودیگر آثار هنری محصولات شبکه نمایش خانگی بوده است.

به گفته این بازیگرو کارگردان مطرح، این کار استفاده از نسخه کپی ۳ ضرردارد یکی اینکه نسخه‌های اصلی این سریال بسته‌بندی شیک و محترمانه‌ای دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است و همچنین قیمت ارزانی دارد. دوم اینکه کسی که از نسخه کپی این سریال استفاده کند از جوایزی که در مسابقه این سریال در نظر گرفته شده محروم می‌شود.

به گفته مدیری سوم اینکه گروه بزرگی مدت‌های زیادی برای آن زحمت کشیده‌اند و پوست‌شان کنده شده و با ذوق‌وشوق و با هزینه بسیار سنگینی، تلاش کرده‌اند این مجموعه ساخته شود و با این همه زحمت کپی کردن این مجموعه انسانی نیست و زحمت همه افرادی که برای ساخت آن تلاش کرده‌اند به هدر می‌رود.

مهران مدیری در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: امیدوارم قهوه تلخ بهترین کار ما باشد و همه بازیگران بهترین بازی‌های خودرا ارائه داده‌اند. در این مجوعه بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین طراحی گریم، بهترین طراحی نور، بهترین قصه وبهترین داستان، بهترین بخش تهیه کنندگی و بهترین هرچه فکر کنید در این مجوعه اتفاق افتاده است و من خودم هم سعی کرده‌ام کار گردانی‌ام در قهوه تلخ متفاوت باشد، یک تغییراتی، یک حرکاتی و یک پلان‌های خوشگلی بگیرم که با گذشته فرق کند. امیدوارم این کاررا ببینید و لذت ببرید و کیف کنید.

مدیری در پایان گفت: انتقادات و پیشنهادات خودرا به ما برسونید و ماهمه سعی‌مان را کرده‌ایم و این مجموعه همه بضاعت مان بوده است.

.

.

سه قسمت نخست سریال «قهوه تلخ» به کارگردانی «مهران مدیری» وارد بازار شد و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.
به گزارش فارس، سه قسمت نخست این سریال در قالب یک بسته و به قیمت ۲۵۰۰ تومان توزیع شده و پشت بسته آن با امضای مهران مدیری نوشته شده: لطفا کپی نکنید.
بنابراین گزارش، تصویربرداری سریال «قهوه تلخ» به ‎کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی مجید و حمید آقاگلیان هنوز به پایان نرسیده و در حال حاضر متوقف است.

.

.

ساخت این مجموعه با ۳۴ بازیگر اصلی و گروهی شامل ۲۰۰ نفر و با پیش تولید حدود ۵ ماه برای طراحی و ساخت دکور و همچنین طراحی و دوخت لباس، از تیرماه سال ۸۸ آغاز شده و حدود ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
سریال «قهوه تلخ» از ۲۳ شهریورماه و با برنامه هر هفته ۳ قسمت در یک بسته، از طریق فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور عرضه می‌شود.

.

.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:
نیما زند کریمی، استاد تاریخ معاصر طی تحقیقاتی راجع به یک دوره تاریخی، با خوردن یک فنجان قهوه به شکلی عجیب، به همان دوره تاریخی بر می‌گردد، یعنی سال ۱۲۰۱ جهانگیر شاه، حکومت می‌کند و دربار او اتابک اعظم خوابگذار ـ اقبال السلطنه ـ لعبت الملوک ـ فخر‌التاج بانو ـ اختر الملوک ـ کاترین روسی ـ نازخاتون ـ بلد الملک ـ برزو خان سپهسالار ـ دامبول السلطنه ـ بیخودی الملک دیلمی و … ونیما زند کریمی استاد تاریخ معاصر در میان آنان!

.

.

عوامل اصلی سریال قهوه تلخ عبارتند از:
۱ ـ نویسندگان: خشایار الوند ـ امیر مهدی ژوله، ۲ ـ دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: شبنم وثوقی، ۳ ـ نور: جمال شمس، ۴ ـ تصویر: منوچهر مظفری، سعید عباس اصفهانی، کامران جمشیدیان، ۵ ـ صدا: محمد حاتم‌نژاد، حمید گرمابدری، ۶ ـ طراحی صحنه و لباس: فروزان جلیلی‌فر،۷ ـ طراحی گریم: مهرداد شکرابی، ۸ ـ مدیر فنی: حسن مردانی، ۹ ـ قطع تصویر: جواد اصلانی، ۱۰ ـ تدوین:‌احسان مظفری، ۱۱ ـ موسیقی تیتراژ اول: بهرام دهقانیار، ۱۲ ـ خواننده: مهران مدیری، ۱۳ ـ ساخت و انتخاب موسیقی: فرهاد مدیری، ۱۴ـ منشی صحنه: سارا مطلق، ۱۵ ـ روابط عمومی: وفا ملک‌زاده، ۱۶ ـ مدیر تدارکات: محمود رضا جوانشیر، ـ ۱۷ ـ مدیر تولید: علی لک پوریان، ۱۸ ـ کارگردان : مهران مدیری، ۱۹ ـ تهیه‌کنندگان: مجید و حمید آقاگلیان.

.

.

بازیگران اصلی این سریال نیز عبارتند از:
مهران مدیری ـ سیامک انصاری ـ محمد رضا هدایتی ـ سحر زکریا ـ الیکا عبدالرزاقی ـ برزو ارجمند ـ رضا فیض نوروزی ـ سحر جعفری جوزانی ـ آرام جعفری ـ علی لک پوریان ـ عارف لرستان ـ بیژن بنفشه‌خواه ـ نادر سلیمانی ـ رضا نیکخواه ـ هادی کاظمی ـ جواد عزتی ـ فلامک جنیدی ـ مریم بخشی ـ رامین پورایمان ـ فاطمه هاشمی ـ سعید پیردوست ـ بیوک میرزایی ـ ساعد هدایتی ـ سام نوری ـ شایان احمدی‌فر‌ـ حمید کاشانی ـ بهشاد مختاری ـ مهدی ناطقی ـ امیر فرزام دهنوی ـ شیما مومنی ـ شقایق رحیمی‌راد ـ آزاده مهدیزاده ـ دریا امینیان.

hossein بازدید : 132 جمعه 28 آبان 1389 نظرات (0)

سیاره

.

ستاره‌شناسان سیاره‌ای را که شرایط زندگی در آن وجود دارد، کشف کردند…

دانشمندان اعلام کردند که به تازگی سیاره‌ای را در خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که دمای این سیاره نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و دمای آن برای زیستن مناسب است.

محققان دابشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که این سیاره با نام «Gliese 581» سه برابر سیاره ما زمین است.

ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ “کک ” در هاوایی در طی ۱۱ سال مطالعه موفق به کشف این سیاره شده‌اند.

نتایج این تحقیقات که در مجله اخترشناسی منتشر شده است نشان می‌دهد که سیاره «Gliese 581» حدود ۲۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.

هر سال نوری معادل مسافتی که نور در خلاء در مدت یک سال طی می‌کند، نور در هر ثانیه ۳۰۰ هزار کیلومتر (۱۸۶ هزار مایل) است.

ووگات یکی از محققان این پروژه تحقیقاتی گفت: حدود ۵۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی وجود دارد و امکان وجود سیاره‌هایی مشابه این سیاره وجود دارد.

hossein بازدید : 133 جمعه 28 آبان 1389 نظرات (0)

۱۲ روش برای سوزاندن راحت تر کالری

.

 عکس    روش سوزاندن راحت تر کالری

.

تحرک داشتن در تمام طول روز کلید سلامت عمومی و کاهش وزن است. برای آنکه در تمام روز تحرک داشته باشید این ۱۴ روش را پیاده کنید:

۱) حین صحبت کردن قدم بزنیداین قانون را برای خود تصویب کنید که هر بار تلفن همراه یا منزل شما زنگ می خورد باید حین صحبت کردن در خانه قدم بزنید. به این ترتیب روزی ۵ تا ۱۰ دقیقه به تحرکتان افزوده می شود.

۲) به جای نامه فرستادن به دیدن دوستان برویدبررسی های محققان مرکز تحقیقاتی استانفورد نشان داده است کسانی که به جای رفتن و ملاقات کردن دوستان شان به آنها نامه می فرستند یا زنگ می زنند طی ۱۰ سال ۵ کیلو به وزنشان افزوده می شود.

۳) جلوی تلویزیون دمبل بزنیداگر صبح ها عادت به دیدن تلویزیون دارید یک وزنه بردارید و هر بار که آگهی تبلیغاتی پخش می شود دمبل بزنید. همین حرکات کم و کوتاه نتایج شگرفی در درازمدت دارند.

۴) قدم شمار در دست بگیرید یک قدم شمار در دست بگیرید و میزان قدم هایی که در طول روز برمی دارید را محاسبه کنید به این ترتیب زندگی خود را به سادگی به دو قسمت می کنیم: بخش فعال و بخش غیرفعال محاسبه کنید کدام بخش از زندگی شما بخش وسیع تری را به خود اختصاص داده است.با برداشتن قدم های بیشتر کالری بیشتری از دست می دهید و سلامت عمومی و سلامت قلب و عروق خود را تضمین می کنید.

۵) روی یک توپ بزرگ نشسته کار کنیدوقتی می خواهید با کامپیوتر کار کنید به جای صندلی روی یک توپ بزرگ بنشینید به این ترتیب ماهیچه ها و پاهای شما برای حفظ تعادل مجبورند بیشتر فعالی کنند.

۶) در محل کار یک لیوان کوچک داشته باشیدوقتی لیوان شما کوچک باشد مجبورید برای خوردن آب یا چای چند مرتبه از روی صندلی بلند شوید و مسافتی را بپیمایید.

۷) کالری مصرفی را محاسبه کنیدبرخی دستگاه ها مثل قدم شمار وجود دارد که با محاسبه میزان مسافت و سرعت حرکت شما میزان کالری مصرفی را مشخص می کند. این دستگاه ها می توانند مشوقان خوبی برای شما باشند.

۸) ران هایتان را ماساژ دهیدوقتی در اتومبیل یا محل کارتان نشسته اید می توانید با دستی که آزاد است ران پایتان را ماساژ دهید این کار به زیبا و خوش فرم شدن ران هایتان کمک می کند.

۹) ۲ مرتبه در روز ورزش کنیداگر کار شما به گونه ای است که نمی توانید به اندازه کافی تحرک داشته باشید سعی کنید زمان تحرک خود در روز را به ۲ قسمت کنید. به جای آنکه یک ساعت بعد از شام پیاده روی کنید نیم ساعت صبح و نیم ساعت بعدازظهر این کار را انجام دهید. بررسی ها نشان داده این کار سبب تحریک بهتر متابولیسم می شود.

۱۰) بخندیدآیا می دانستید برای هر خنده، دیافراگم ۱۰۰ حرکت انجام می دهد که مساوی ۱۰ دقیقه انجام ایروبیک است. خندیدن محرک متابولیسم است. پس بی دلیل هم که شده کمی بخندید.

۱۱) ایستاده کار کنیداگر می توانید در دفتر کارتان یک تردمیل بگذارید و اگر نمی توانید سعی کنید هر چند ساعت یک بار ۱۰ دقیقه ایستاده کار کنید. به این ترتیب هم سلامت کمرتان تضمین می شود و هم کالری بیشتری می سوزانید.

۱۲) اندام ها را تکان دهیدوقتی پشت میز کارتان هستید سعی کنید پاها، دست ها، انگشتان، مچ و … را تکان دهید. این کار به سوزاندن بیشتر کالری کمک می کند

hossein بازدید : 145 جمعه 28 آبان 1389 نظرات (0)

ساندویچ موش

.

بزرگترین شرکت تولید محصولات غذایی درانگلستان به پرداخت جریمه ۱۷ هزار پوندی محکوم شد…

دلیل صدور این رای وجود یک موش پخته شده در نان صبحانه یک خانواده ساکن لندن بود. استیون فورس ۴۱ ساله در صبح یکی از روزهای ژانویه سال گذشته این موش را در بسته نانی از شرکت مشهور انگلیسی پرمیر فودز دیده بود.

دادگاه مربوط به این حادثه چندش آور دیروز درلندن برگزار شدو طی آن شرکت مذکور به پرداخت ۱۶۸۲۱ پوند جریمه محکوم شد و پذیرفت که در بررسی کیفی محصولاتش دچار اهمال شدیدی شده اس.

فورس این بسته نان را به قیمت یک پوند خریداری کرده و برای صبحانه به منزل برده بود و زمانی که میخواست ساندویچ پنیر برای دو قلوهایش متیو و جاناتان و دخترش هانا درست کند متوجه شد که این موجود ۴ سانتیمتری در گوشه چند نان جا خوش کرده است.

او به دادگاه گفت که ابتدا تصور کرده شاید این مربوط به ضایعات نان باشد اما زمانی که دقیقتر نگاه کرده متوجه شده موش پخته شده‌ای در کنار نان است و چون فرزندانش در حال خوردن نانهایی بوده‌اند که قبل از دیدن موش برایشان گرفته بود، ساکت مانده و با تعجب و سکوت شاهد تمام شدن ساندویچ‌های آنها بوده است.

او به قدری از این موضوع شوکه شده بود که همان روز پس از بردن بچه‌ها به مدرسه به مرکز بهداشت غذایی رفته و ضمن گرفتن عکس از این موضوع نمونه را به طور کامل به مسئولان این مرکزداده است و در روزهای بعد هم با وکیلش تماس گرفته شکایتی را تسلیم دادگاه کرده است.

حال این پدر ۴۱ ساله زمانی بدتر شده بود که مسئولان به او گفتند دم این موش را در نان پیدا نکرده‌اند واحتمالا توسط یکی از اعضای خانواده او خورده شده است !

hossein بازدید : 226 جمعه 28 آبان 1389 نظرات (0)
اگر با دقت به تصویر زیر نگاه کنید، ساعت ۳:۵۵ دقیقه نشان داده شده است.
راز این ساعت را در ادامه بخوایند !
.

.

انگار یک نفر با چکش به جان این ساعت افتاده و آن را خرد و خاکشیر کرده است. زمان در زندگی ما نقش مهمی دارد. به نظر من باید قدر هر ثانیه که می گذرد را بدانیم و تا حد ممکن بیهوده آن را تلف نکنیم. افراد زیادی طرح های مختلف و متفاوتی از ساعت ها ارائه می کنند تا شاید به نوعی توجه عموم را به اهمیت این ماشین بی ترمز جلب کنند. این ساعت هم شاید نمونه ای از این طرح ها باشد.دو طراح خوش ذوق این ساعت عجیب و به هم ریخته را طراحی کرده اند. همین اعداد در هم ریخته به همراه تنها عقربه این ساعت که دقیقه شمار است، زمان را نشان می دهند. اگر با دقت به تصویر بالا نگاه کنید، ساعت ۳:۵۵ دقیقه نشان داده شده است.

‎توضیح اینکه اعداد هر چه به هم ریخته تر باشند، زمان بیشتری از آنها گذشته و هر چه مرتب تر و منظم تر رویت شوند، نشان می دهند که زمان به آنها نزدیک تر است. البته به نظر می رسد این ساعت بیشتر از اینکه بگوید «ساعت چند است»، نشان می دهد که «ساعت چند نیست؟»

‎در این دمو هم می توانید بهتر متوجه کارکرد این ساعت شوید.

hossein بازدید : 131 جمعه 28 آبان 1389 نظرات (0)

 عکس   ساخت فیلم مستند دیدار ایران و برزیل

.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال از ساخت فیلم مستند دیدار تاریخی تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل خبر داد.

محمدرضا ملامحمد با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت دیدار ایران و برزیل و تاریخی بودن این دیدار در نظر داریم مستندی از این مسابقه از زمان حرکت تیم ملی، روز مسابقه و بازگشت تیم ملی به ایران را که تهیه کنیم…

وی افزود: ساخت این مستند را سلطانی فرد یکی از کارگردان مجرب جنگ و دفاع مقدس برعهده خواهد داشت و امیدواریم با ساخت این مستند حاشیه های جالبی از این مسابقه تاریخی را برای ثبت در سوابق فوتبال ایران تهیه و تدوین کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی همچنین از برنامه های فرهنگی – تبلیغی درحاشیه دیدار ایران و برزیل خبر داد و اظهار داشت: درنظر داریم ۱۰ نفر ازلیدرهای تیم ملی را برای سازماندهی تماشاگران ایرانی مقیم امارات به این کشور اعزام کنیم ضمن اینکه امکانات تبلیغاتی نیزنظیر پرچم، تی شرت، کلاه و …را با هماهنگی سفارت در اختیار ایرانیان مشتاق مقیم امارات قرارخواهیم داد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم نزدیک به ۴۰ هزار ایرانی برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه بیایند، اظهار داشت: این تماشاگران شامل تماشاگران مقیم امارات و ایرانیان اقصی نقاط دنیا خواهند بود که برای تماشای این مسابقه تاریخی به امارات خواهند آمد و این فرصت مناسبی است تا همبستگی ملی و میهنی خود را در این دیدار به نمایش بگذاریم.

ملامحمد یادآور شد: تلاش می کنیم تا با خریداری بخشی از بلیت های مسابقه دیدار ایران و برزیل آن را در اختیار علاقه مندان تیم ملی و دوستداران فوتبال قرار دهیم تا مشکلی برای حضور در ورزشگاه نداشته باشند.

فدراسیون فوتبال قصد دارد برای تماشای دیدار تیم های ایران و برزیل روسای هیئت های سراسر کشور را نیز به امارات اعزام کند تا از تجربیات برگزاری این بازی بزرگ برای فوتبال ایران استفاده کنند.

دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و برزیل روز پنجشنبه ۱۵ مهرماه در ورزشگاه ۴۲ هزار نفری بن زاید شهر ابوظبی امارات برگزار خواهد شد.

hossein بازدید : 184 جمعه 28 آبان 1389 نظرات (0)

ساندویچ را با سس نخورید

.

مدیر موسسه تغذیه ،سلامت و توسعه گفت: یکی از معضلات شهرنشینی، مصرف غذاهای آماده غیر خانگی در ساندویج فروشی ها و رستوران ها است که به علل مختلف سلامت انسان را به خطر می اندازد…

دکتر ربابه شیخ الاسلام در گفتگو با سلامتیران افزود: بهتر است روی سالاد یا داخل ساندویچ ها و پیتزا از سس مایونز، کچاپ استفاده نشود و از سرکه یا آب لیمو و روغن زیتون برای طعم دار کردن سالاد استفاده کنید.وی ادامه داد: غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر، مرغ سوخاری دارای مقدار بیسار زیادی روغن هستند و مصرف مکرر آنها موجب افزایش دریافت کالری و مستعد شدن برای اضافه وزن و چاقی می شود.

این اپیدمیولوژیست تغذیه تاکید کرد: یک وعده غذای آماده به طور متوسط معادل ۱۰۰۰ کیلوکالری انرژی تولید می کند و بیشتر نیمی از کالری مورد نیاز روزانه را دارا است.دکتر شیخ الاسلام تصریح کرد: به افراد توصیه می شود مقدار و دفعات مصرف این نوع غذاها را کاهش دهند و در صورت مصرف غذاهای سرخ شده حتما از سبزی ها نیز در کنار آنها استفاده کنند. در عین حال، به جای مواد سرخ شده از نوع تنوری یا گریل شده آنها استفاده کنند. وی در ادامه توضیح داد: نوشابه های گازدار نیز علاوه بر ایجاد سیری کاذب و اختلال در هضم غذا، حاوی قند فراوان هستند و مصرف یک وعده نوشابه، مقدار زیادی کالری بدون تأمین مواد مغذی ضروری به بدن وارد می کند اما آب، دوغ کم نمک بدون گاز و نوشیدنی های کم شیرین و کم کالری سالمترین نوشیدنی ها هستند.مدیر موسسه تغذیه ،سلامت و توسعه توصیه کرد: برای کاهش حجم غذای خود در رستوران های خارج از منازل یا ساندویچ فروشی ها از تهیه کننده یا فروشنده غذا بخواهند غذا را با اندازه کوچکتری تهیه و یا محتویات داخل ساندویچ را کم کنند.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 344
  • بازدید کلی : 7,623